Anglosasy – efektywny środek treningowy w okresie zimowym

Dlaczego stanowią tak ważny element zimowego treningu biegacza? Otóż podczas tego typu biegu występuje kontrakcja ekscentryczna – wydłużenie mięśnia czworogłowego uda – najważniejszego mięśnia dla biegacza długodystansowego. Siła, jaka działa na mięsień przewyższa jego odporność. Po intensywnym anglosasie w związku z mikrouszkodzeniami dochodzi do obumierania części włókien mięśniowych. Czasowo osłabia to mięsień i powoduje ból, ale odpowiedzią organizmu jest budowa nowych włókien lepiej znoszących obciążenia. Obniża się również poziom bólu.

Dodatkowo podbiegi to oczywiście najlepsza moim zdaniem forma siły biegowej, a zbiegi – wymuszona wysoka kadencja, a co za tym idzie praca nad szybkością. Podczas tego typu biegów kształtujemy również najbardziej ekonomiczną technikę biegu. Później, wczesną wiosną, wystarczy dodać do tego, co zbudowaliśmy anglosasami biegi tempowe, wytrzymałość specjalną, przyprawić interwałami oraz szybkością i forma gotowa☺

Jedna myśl nt. „Anglosasy – efektywny środek treningowy w okresie zimowym

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *